بهترین مانیتور برای برنامه نویسی در سال ۲۰۲۱

برنامه نویسان حرفه ای فواید داشتن بهترین مانیتور برای برنامه نویسی را درک می‌کنند. مانیتور نامناسب موجب عوارضی چون سردرد، سوزش چشم و یا گاها افسردگی می‌شود. مدیریت پروژه های پیچیده زمانی که شما از مانیتور های مناسب برای انجام دادن وظایف خود بهره می‌برید بسیار آسانتر می‌شود. اما پیدا کردن بهترین مانیتور برای برنامه نویسی، کار ساده ای نیست.

برنامه نویسان حرفه ای معمولا مانتیورهای گیمینگ را به علت مشخصاتشان گزینه مناسبی برای برنامه نویسی میدانند. در این لیست به تعدادی از بهترین مدل های مانیتور که در سال ۲۰۲۱ عرضه شده‌اند می‌پردازیم.

بهترین مانیتور برای برنامه نویسی

1) مانیتور HP VH240a 23.8-inch

مانیتور HP VH240a یکی از بهترین مانیتورهای FULL HD می‌باشد. سایز صفحه نمایش 23.8 inch برای کارهای اداری و استفاده شخصی کافی است. علاوه بر این، این مانتیور زمان پاسخ 5ms برای نمایش یک تصویر صاف و روان و بدون تاری را فراهم می‌کند.

نکته شگفت انگیز درباره ی این مانیتور اسپیکر درون آن می‌باشد که صدای بلندی دارد. یک نکته خوب در مورد این صفحه نمایش، سوراخ های تعبیه شده برای نصب براکت VESA است.

این مانیتور با سیستم عامل های ویندوز و مک او اس سازگار می‌باشد. به همین دلیل می‌توان آن را در لیست بهترین مانیتور برای برنامه نویسی جای داد. گرچه برای استفاده با 2016 MacBook به آداپتور تاندربولت به HDMI نیاز است. سوال این جاست که آیا استند قابل باز شدن است؟ بله با HP VH240a، شما یک استند قابل باز شدن دارید.

مزایا:

نسبت خوب بین قیمت و سایز
تنظیم ارتفاع آسان
کیفیت عالی استند
صفحه مناسب
دارای کادر غیر بازتابنده در اطراف صفحه نمایش
معایب:

گاهی خطوطی بر روی صفحه ظاهر می شود.

2) مانیتور Dell SE2419HX

بهترین مانیتور دوتایی برای برنامه نویسی

مانیتور LED ،Dell SE2419Hx با سایز 24.0 اینچ بهترین مانیتور برای برنامه نویسی از نوع دوتایی محسوب می‌شود. این صفحه نمایش دارای رزولوشن FHD 1080p می‌باشد که برای کدنویسی و تماشای طولانی صفحه مناسب است. این صفحه نمایش به شما این امکان را می‌دهد تا به سادگی کار خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مانیتور LED، Dell SE2419Hx به شما یک تجربه دید عالی و قابلیت اتصال عالی با نسبت 16:10 را می‌دهد. یک ویژگی خوب این نمونه صفحه نمایش، قابلیت نصب VESA 100×100 که سازگار با بیشتر استند ها و بازوهای مانیتور است، را می­دهد.

علاوه بر این به همراه بسته بندی ارائه شده ، یک کابل HDMI درون بسته قرار داده شده است که دیگری نیازی نیست آن را جداگانه تهیه کنید. صفحه نمایش 24 اینچی این مانیتور LED شرکت DELL این قابلیت را به شما میدهد تا به راحتی چندین فایل را مشاهده کنید.

مزایا:

راحتی در هنگام انجام کارهای اداری
مناسب برای نمایش متن و تصاویر گرافیکی
دارای استندی با قابلیت حرکت در درجات زیاد
رنگ های دقیق
امکان بهتر تنظیم رنگ
معایب:

صفحه اغلب چشمک میزند.

3) مانیتور Acer SB220Q

مانیتور Acer SB220Q، یک پنل نمایش 1440p بادوام است که زاویه دید وسیع، تأخیر ورودی و نرخ تازه سازی کمی دارد. استند آن آرگونومی قابل توجهی دارد به گونه ای که به سادگی در هر موقعیتی قرار میگیرد و یا برای نمایش به دیگران میچرخد.

از آنجا که این مانیتور یک مانیتور گیمینگ محسوب میشود، زمان پاسخ بسیار آرامتری نسبت به مانیتورهای مشابه دارد. با مانیتور Acer شما تنظیمات ارتباطی متنوعی را خواهید داشت از جمله یک HDMI 1.4 و یک Display port را خواهید داشت. این مانیتور از تکنولوژی AMD در هنگام تماشای ویدئو برای بهبود عملکرد خود استفاده می‌کند. این مانیتور را نیز می‌توان به عنوان بهترین مانیتور برای برنامه نویسی در سال 2021 نام برد.

این محصول ایسر امکان ارتباط آسان با موس، کیبورد، موبایل و هدست را فراهم می‌کند. در Acer SB220Q، تبادلات بدون هیچ مشکل و دردسری انجام می‌شود. در واقع این مانیتور برای انتقال داده در نرخ بالا طراحی شده است.

مزایا:

کیفیت تصویر در زوایای مختلف باقی می ماند.
دارای تاخیر ورودی کم است.
آرگونومیک عالی
راحت برای نصب
استد محکم.
نرخ تازه سازی با ۱۴۴ هرتز
معایب:

کالیبراسیون رنگی ضعیفی دارد.

4) مانتور ASUS PB287Q

مانیتور ASUS PB287Q یک مانیتور حرفه ای با یک طراحی ساده و عالی برای هر محل کاری است. این مانیتور برای اهدافی چون برنامه نویسی یا گیمینگ گزینه عالی محسوب می شود. علت این حرف این است که مدل PB287Q ترکیبی از عملکرد عالی و ظاهری حرفه ای است. از ویژگی های مهم این مانیتور می‌توان به کیفیت تصویر عالی و کیفیت بالا استند ارگونومیک آن اشاره کرد.

صفحه نمایش 28 اینچی، این مانیتور را به گزینه ای عالی برای بهترین مانیتور برای برنامه نویسی تبدیل می‌کند. ولی این تمام ماجرا نیست، مانیتور Asus تصویر باورنکردنی 3840×2160 که تصاویری شفاف و متنی واضح را به رخ میکشد. صفحه نمایش PB287Q 4K با زمان پاسخ 1ms و نرخ تازه سازی 60Hz، از سایر مانیتور های برنامه نویسی موجود در بازار پیشی گرفته است.

اگر کیفیت گرافیکی بالاترین اولویت را برای شما دارد، پس PB287Q 4K مانیتوری است که می‌خواهید آن را به خانه ببرید. از لحاظ ابعاد فیزیکی، این مانیتور در مقایسه با مانیتورهای موجود در بازار، ضخیم تر است. اگرچه این مورد اساسی در خرید محسوب نم‌یشود اما نکته ای است که باید قبل از خرید در ذهن داشته باشید.

ویژگی خوب دیگر این مانیتور برای برنامه نویس ها استند ارگونومیک راحت آن می‌باشد. اگرچه این صفحه نمایش از نظر ما کمی بزرگ است، اما این استند امکان انعطاف زیادی را در دیدن صفحه نمایش در موقعیت های متفاوت به شما می‌دهد. شما میتوانید بر اساس نیاز خود مانیتور را کج کنید، ارتفاع آن را تنظیم کنید و یا از حالت افقی به حالت عمودی بچرخانید.

مزایا:

آسانی در تغییر جهت از حالت افقی به حالت عمودی
مانیتور شفاف با تولید مجدد رنگ ها
ارزشمند به نسبت قیمت
مناسب برای بازی
معایب:

مراقب شکستن پیکسل های آن باشید.

5) مانیتور Samsung C32F391FWN 32-Inch

مانیتور سامسونگ مجموعه ای از ویژگی های بی شمار است که در این رنج قیمت کمتر پیدا می شود. زمانی که صحبت از کارایی می‌شود این مدل به معنای واقعی همان گزینه دلخواه است. در ادامه مقاله در دانوتک به کلیات ساخت این مانیتور می‌پردازیم.

مانیتور ۳۲ اینچی از طراحی منحنی فوق العاده باریک با قاب نقره ای براق سفید برخوردار است. لبه های تیز و پایه دایره ای شکل استند، ظاهر زیبای مانیتور را کامل می‌کند. برای قرار دادن این صفحه نمایش به فضای نسبتاً بزرگی احتیاج دارید، اما اگر به دنبال زیبایی ظاهری هستید می‌توانید آن را روی دیوار نصب کنید. یک جوی استیک کوچک در پایین مانیتور قرار دارد که این جوی استیک امکان دسترسی سریع و گردش در منوی کنترلی مانیتور را به شما می‌دهد.

این مانیتور 32 اینچی دارای رزولوشن 1920×1080 با نرخ رفرش 60Hz و نرخ پاسخ 4ms است. در عصری که تبلت های 4K وجود دارند، این صفحه نمایش برای رزولوشن 1080p کمی بزرگ به نظر می‌رسد. که اگر یک برنامه نویس نکته سنج باشید تفاوت پیکسل در سایز های متفاوت را خواهید فهمید.

مزایا:

طراحی براق و شیک
پایه دایره ای شکل که مانیتور را در جای خود محکم نگه میدارد
رنگ های شفاف و عالی
سایز بزرگ صفحه نمایش
صفحه نمایش عالی برای مالتی تسکینگ
معایب:

رزولوشن نه چندان بالا بر اساس سایز آن

نداشتن اسپیکر داخلی

6) مانیتور Samsung CHG90 Series

اگر شما در محیط اداری فضای کافی بر وی میز خود دارید و همچنین بودجه کافی برای خرید یک مدل سطح بالا را دارید، این مدل مانیتور را در نظر بگیرید. با وجود قیمت سنگین آن، سرعت 120Hz مانیتور، کیفیت تصویر و ترکیب اندازه و وزن کم آن شما را ترغیب می‌کند تا کمتر به قیمت بالای آن توجه کنید.

صفحه نمایش CHG90 با 49 اینچ و نسبت ابعاد 32:9 عریض ترین مانیتوریست که با انحنای 1800R در این مقاله بررسی شده است. که باید فضای کافی بر روی میز کار خود برای این مانیتور اختصاص دهید. داشتن مانیتور CHG90 برابر داشتن دو مانیتور 27 اینچ برای شما کارایی دارد. اگر شما نمی‌خواهید خود را با مانیتور دوم به زحمت بیاندازید این مانیتور می‌تواند تمامی تسک های مورد نیاز خود را همزمان در خود جا دهد.

ما این مانیتور را به عنوان بهترین مانیتور برای برنامه نویسی به شما پیشنهاد میدهیم. زیرا این صفحه نمایش میتواند به صورت همزمان چنیدن داکیومنت را در یک صفحه باز کند و نمایش دهد. نرم افزار های مقسم صفحه نمایش به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی این صفحه نمایش را میان چندین سند تقسیم کنید. البته این یک مانیتور 1080p عمودی می‌باشد که اگر شما به مانیتور های 4K عادت دارید ، متوجه تفاوت آن خواهید شد.

مانیتور CHG90 دارای پورت های کارامد زیادی همچون دو پورت USB ، و دو پورت HDMI 2.0 است. درصورتی که ما آرزو داشتیم همچین مانیتوری از تراکم پیکسلی بالاتری برخوردار باشد اما همچنان مزایایی دارد که معایب آن را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

مزایا:

تجربه خارق العاده صفحه نمایش عریض
144Hz نرخ تازه سازی صفحه نمایش
تولید مجدد رنگ و کیفیت بالا تصویر
شما میتوانید صفحه نماش را به شش ناحیه تقسیم کنید
معایب:

گرانقیمت بودن آن
نیازمند فضای زیاد
ویژگی های بهترین مانیتور برای برنامه نویسی
یافتن بهترین مانیتور برای برنامه نویسی کار آسانی نیست به ویژه آنکه برنامه نویسان نظرات متفاوتی را درباره اینکه بهترین مانیتور شامل چه ویژگی هایی است، دارند. به عقیده برخی برنامه نویسان، رنگ از اهمیت بیشتری برخوردار است درحالی که برخی دیگر قابلیت تنظیم را بر عوامل دیگر ترجیح می‌دهند ولی به طور کلی مهمترین ویژگی هایی که یک مانیتور باید دارا باشد در زیر آورده شده است:

رزولوشن صفحه نمایش
سایز صفحه
زمان پاسخ و نرخ تازه سازی تصویر
چرخش صفحه
پنل صفحه نمایش
جمع بندی
پس از مقایسه مانیتور های فوق، در نهایت ما به برنامه نویسان دو مانیتور دوگانه را بر اساس نیاز خود پیشنهاد می‌کنیم. از سوی دیگر برای طراحان و گیمر ها مانیتور CHG90 سامسونگ میتواند گزینه خوبی باشد.

 

Comments

Popular posts from this blog

خرید رپورتاژ دائمی

تعمیرات تبلت لنوو

روتاری جوینت چیست و چه کاربردی دارد؟